پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







انفجار مرگبار در پشت صحنه سریال معراجی ها

انفجار مرگبار در پشت صحنه سریال معراجی ها

انفجار مرگبار در پشت صحنه سریال معراجی ها

انفجار TNT در حین تصویربرداری یکی از صحنه‌های فیلم «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی به کشته شدن شش تن و مجروح شدن دو تن دیگر از جمله مدیر شهرک دفاع مقدس و مدیر جلوه‌های ویژه این فیلم سینمایی منجر شد و یکی از تلخ ترین اتفاقات تاریخ سینمای ایران را رقم زد.
به گزارش «تابناک»، در حالی که مراحل پایانی فیلم و سریال «معراجی‌ها» در حال انجام است، صبح امروز ‌۱۸ دی‌ماه، در پشت صحنه این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس شهرک سینمایی واقع در کیلومتر ۳۵ بزرگراه تهران- قم انفجاری رخ داد؛ انفجاری که پرتلفات ترین حادثه تاریخ سینمای کشور را در پی داشت.

در حالی که برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند این انفجار زمانی رخ داده که عدم عمل کردن به موقع چاشنی‌های قرار داده شده در یک خودرو منجر به آن می‌شود که عوامل جلوه‌های ویژه اقدام به بازبینی چاشنی‌ها می‌کنند که در این میان، حین جا زدن چاشنی‌ها، TNT عمل کرده و انفجار رخ می دهد، سید جواد هاشمی روایت متفاوتی را به مهر گفته است.

هاشمی در این باره گفته است: «TNT مورد نظر برای انفجار در یکی از صحنه‌های این فیلم – سریال در کنار خودرو سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد. جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد. من اجساد هر ۵ نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود.» روایتی که منطقی تر به نظر می رسد، چرا که چک کردن چاشنی های یکی از صحنه‌های فیلم توسط مدیر شهرک دفاع مقدس، چندان منطقی نیست.

مسعود ده‌نمکی نیز ساعاتی پس از حادثه انفجار در پشت صحنه سریال «معراجی‌ها» در جمع خبرنگاران، گفت: روزهای پایانی معراجی‌ها است و در حال ضبط سکانس‌های جنگ این مجموعه هستیم  که قرار بود امروز تمام شود. اما متاسفانه خودروی حامل مواد منفجره‌ای که برای استفاده در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بکار می‌رود منفجر شد و محمدجواد شریفی راد که از متخصص‌ترین افراد این عرصه بود و خود از افسران ارتش جمهوری اسلامی بود و در زمان جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی مین و موانع جنگی تخصص داشت، و تمامی افرادی که اطراف خودرو بودند نیز در پی این انفجار جان باختند.

جواد شریفی راد مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها، علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس، رضا فرجی جانشین تولید فیلم به همراه یک بدلکار و یکی از نیروهای تدارکات فیلم معراجی ها در انفجار پشت صحنه فیلم ده نمکی کشته شدند و سه تن دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

یکی از سه مجروح در بیمارستان صاحب الزمان اسلامشهر درگذشت تا تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۶ نفر افزایش پیدا کند. حمید شهیری طراح صحنه و لباس معراجی ها یکی دیگر از مصدومان حادثه بوده که به دلیل چند جراحت عمیق و ترکش‌های وارده تحت عمل جراحی قرار گرفت اما ظاهراً خطر از او گذشته است.

مرحوم «شریفی راد» مسئول جلوه‌های ویژه پروژه سینمایی «معراجی‌ها» چهره‌های پرسابقه و باتجربه در حوزه تخصصی خود بود و پیش از این طی دو دهه اخیر مسئول جلوه های ویژه ده ها اثر از جمله حمله به اچ۳، موج مرده، به رنگ ارغوان، به نام پدر، اخراجی‌ها ۱ و ۲، نفودی، شکارچی شنبه، خاک شنبه و… بود.

«معراجی‌ها» چهارمین فیلم سینمایی مسعود ده نمکی است که با فرمت سینمایی و با نقش آفرینی نیما شاهرخ شاهی، علی صادقی، حدیثه تهرانی، حسین مهری، سمانه پاکدل و اصغر نقی زاده و… فیلمبرداری شده و قرار بود پس از نمایش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر و سینماها، نسخه طولانی تر از آن در قالب یک سریال در تلویزیون پخش شود.

در خلاصه داستان معراجی ها آمده است: «قراراست تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند. اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می کنند که آغاز قصه ای می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند…» با توجه به اتفاقات رخ داده، احتمال نرسیدن این فیلم به جشنواره سی و دوم تقویت شده، هرچند عواملی که در این سانحه تلخ درگذشته اند، عوامل پشت صحنه بوده‌ اند.

گفتنی است، در فیلم اخراجی ها ۳ نیز یکی از هنروران بر اثر سقوط جان خود را از دست داده بود.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 54


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

مطالب مرتبط
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان
اعلام زمان ثبت نام کنکور سراسری/ برگزاری آزمون در تیر ۹۶
مدارس کدام استان ها فردا تعطیل است؟
حکم ترامپ شامل دارندگان مجوز اقامت دائم در آمریکا نیز می‌شود
سقف وام خرید مسکن 3 برابر شد
ترکمنستان ارسال گاز به ایران را قطع کرد
نوبخت: یارانه نیازمندان را در هیچ شرایطی قطع نخواهیم کرد/تقویت پول ملی برای دولت بسیار مهم است

  • نویسنده : admin
  • پنجشنبه 19 دی 1392
  • نظرات (1)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir