پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







نوبخت: یارانه نیازمندان را در هیچ شرایطی قطع نخواهیم کرد/تقویت پول ملی برای دولت بسیار مهم است

نوبخت در  ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون آخرین تحولات اقتصاد ایران گفت:  امروز بحث موادی از لایحه برنامه ششم درخصوص هدفمندی و قیمت خوراک پالایشگاه ها مطرح و  تصمیماتی اتخاذ شد که مورد تایید مجلس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه، 88 هزار میلیارد تومان  بار مالی به دولت در تعیین قیمت خوراک پالایشگاه ها تحمیل می شود ادامه داد: مجلس با حذف این بار مالی از دوش دولت موافقت کرد.

به کلیات لایحه بودجه سال96 رای موافق داده شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، بعد از سه ساعت بحث و بررسی با رای بسیار چشمگیری کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه سال96  رای داد افزود: بیش از80 درصد به کلیات لایحه بودجه سال96 رای موافق داده شد.

نوبخت با اشاره به اینکه، امیدوارم بتوانیم سال 96 را با بودجه واقع بینانه و برنامه اصولی، رشد اقتصادی و رونق بازار را تامین کنیم خاطرنشان کرد: برای سال 96 رشد اقتصادی7/7 درصد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه، در کشاورزی 6 درصد، در صنعت9 درصد و در خدمات5 درصد رشد داشتیم اظهار داشت: در سال 94 میزان تولید گندم 11/5 میلیون تن بود به طوری که امسال این نسبت به14/5 میلیون تن رسیده است و شاهد رشد 26 درصدی هستیم.

نوبخت میزان تولید چای کشور را در سال 94 - 86 هزار و899 تن اعلام کرد و گفت: این میزان  در سال96 به 139 هزار و238 تن رسیده است و رشد تولید دانه های روغنی را نیز 71 درصد اعلام کرد.

وی افزود: میزان تولید انواع خودروی سواری 37/3 درصد، اتوبوس و مینی بوس17 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه، به بیش از19 هزار واحد تولیدی13 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده است گفت: سهم نفت در تولید ناخالص داخلی حدود4/7 درصد است.

نوبخت بیان کرد:  در بخش ساختمان رشد منفی 10 درصد داشتیم و این موضوع واقعیت است لذا اگر این بخش رشد یابد می توان شاهد رشد دو رقمی در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه، قیمت مسکن به سمت نرخ تورم پیش می رود ادامه داد: از سال92 تا ابتدای دی ماه سال94 حدود 5 میلیارد و 600_700 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران برای 113 طرح انجام شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه،  تا پایان سال شاهد رشد های مثبت در سرمایه گذاری خواهیم بود گفت: تولید مسکن رشد نیافته است اما علامت پیشران آن قیمت مسکن است.

وی افزود: 32 هزار میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه و اوراق مشارکت مطالبات پیمانکاران را پرداخت کردیم.

دولت در حال تسویه کردن بدهی های خود به نظام بانکی است

وی با بیان اینکه نظام بانکی ما مشکل دارد گفت: این مشکل شامل سرمایه اندک بانکها و مطالبات معوقه بانک هاست، البته دولت نیز دولت نیز خود یکی از بدهکاران به نظام بانکی است لذا اگر خواهان اصلاح نظام بانکی است نباید فقط روی سخنش به بخش خصوصی باشد که مطالباتشان را به نظام بانکی پرداخت کنند، بلکه باید خود پیشگام این عرصه باشد.


نوبخت با اشاره به اینکه سرمایه اولیه بانک های دولتی کم است تصریح کرد: در حال تسویه و بروز کردن بدهی دولت به نظام بانکی از طریق اوراق بدهی هستیم تا سرمایه دولت را نزد بانک های دولتی افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در خصوص بحث هدفمندی یارانه ها نیز با بیان اینکه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها درآمد کسب می کند عنوان کرد: با کسر کسورات قانونی، این مبلغ  به بیست و یک هزار و دویست میلیارد تومان کاهش پیدا می کند.

یارانه نیازمندان را در هیچ شرایطی قطع نخواهیم کرد

وی با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بین خانوارها توزیع می شود گفت: در هیچ شرایطی یارانه نیازمندان را قطع نخواهیم کرد ضمن اینکه از سال آینده هزار میلیارد تومان از محل درآمدی هدفمندی یارانه ها را به بخش اشتغال و سیصد میلیارد تومان را برای کمک به توسعه صادرات در نظر خواهیم گرفت.

نوبخت افزود: براساس مصوبه مجلس نیز دولت باید هر سال در لایحه بودجه سنواتی، منابع درآمدی و هزینه های طرح هدفمندی یارانه ها را لحاظ کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان دولت پیش از پایان هر ماه ، تلاش خواهیم کرد که از دی ماه حقوق کارکنان حتی برای یک روز به ماه بعد موکول نشود.

وی در خصوص موضوع بخشش جرائم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان نیز بیان داشت: این کار مربوط به همکاران بانک مرکزی است البته باید آیین نامه ای فراهم شود که سازمان برنامه و بودجه نیز جزئی از این آیین نامه باشد و این کار انجام خواهد شد.

نوبخت در پایان این برنامه نرخ ارز را در بازار واقعی ندانست و گفت: روند کاهش نرخ ارز و تقویت پول ملی برای دولت حائز اهمیت است ضمن اینکه دولت هیچگاه بخاطر تامین ریال مورد نیاز خود، نرخ دلار را افزایش نخواهد داد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 32


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
icon برچسب ها : یارانه , یارانه افراد نیازمند , قطع یارانه , پرداخت یارانه , هدفمندی یارانه , رشد اقتصادی , اشتغال , بودجه ,

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • یکشنبه 12 دی 1395
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir