پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







گپ و گفتی با سیما تیرانداز

متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و کارشناس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر است. او کار خود را با بازی در نقش کوتاهی در فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی آغاز کرد و سپس در فیلم بانو ساخته دیگر این کارگردان به ایفای نقش پرداخت اما "سایه های هجوم" فرصت مناسبی برای هنرنمایی او بود که برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد. تیرانداز در سریال های آژانس دوستی، حلقه سبز، در چشم باد و ستایش نیز بازی کرده و در سریال دودکش به کارگردانی محمدحسین لطیفی که در ماه رمضان از شبکه اول سیما پخش شد نیز به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه، به همین بهانه با او به گفت وگو پرداخته ایم:

چرا بازیگری؟ از کجا شروع شد؟


من هم مثل همه آدم های دیگری که بازیگری را دوست دارند از کودکی به بازیگری و روی صحنه بودن علاقه داشتم و بعد از آن شرایطی پیش آمد و مسیر زندگی ام گونه ای چیده شد که به سمت کاری که علاقه داشتم پیش رفتم و انگار تقدیرم این بوده است که بازیگر شوم چون تمام پازل های زندگی ام به این شکل چیده شدند و سراغ بازیگری رفتم. در کل به کارهای هنری بسیار علاقه داشتم و در آن زمان در رشته معماری تحصیل می کردم. تا حدودی گرافیک بلد هستم، نقاشی و موسیقی هم هنوز کار می کنم، اما حرفه بازیگری را به عنوان شغل برای خودم انتخاب کردم.


خیلی از کسانی که وارد این حرفه می شوند بیشتر علاقه دارند معروف شوند و معروف شدن و سوپراستار شدن را به یک بازی خوب و ماندگار ترجیح می دهند ولی در کارهای شما این علاقه دیده نمی شود. درست است ؟

معروف شدن یک اتفاق آنی و زودگذر است. چه در ایران و چه در کشورهای غربی کار خوب خیلی بیشتر ارزش و تاثیر دارد تا معروف بودن. معروفیت یک زمان و تاریخ مصرف دارد و من شخصا به معروفیت اعتقادی ندارم و بازیگر خوب ماندگار است تا معروفیت. مثلا ممکن است کسی در یک فیلم بازی می کند و مدتی معروف شود اما بعد از مدتی هیچ کس او را به خاطر نمی آورد، اما اگر بازیگری خوب باشد و کارش را درست انجام دهد در ذهن همه ماندگار می شود. مردم به دلیل بازی آن بازیگر جذب او می شوند.

نقش هایی که در این سریال ها ایفا کردید خیلی با یکدیگر تفاوت داشت، چرا اینقدر نقش های متفاوتی بازی کردید؟


این متفاوت بودن را دوست دارم. همیشه سعی می کنم کارهای تکراری انجام ندهم و دنبال این هستم که متفاوت کار کنم. برای من حلقه سبز یک تجربه بسیار خوب بود و خوشحال هستم که این شرایط برایم به وجود آمد که بتوانم در نقش های متفاوتی ایفای نقش کنم. ریسک نقش منفی را در ستایش پذیرفتم که نسبت به کارهای قبلی ام متفاوت باشد. تقریبا جزو بازیگران کم کار هستم و سعی می کنم در کارهایم متفاوت باشم.

زمانی که به شما پیشنهاد ایفای نقش در سریال دودکش شد فکر نکردید شاید نقش طنز را خوب بازی نکنید؟


تجربه بازی طنز را در تئاتر داشته ام. همچنین نقشم در فیلم پاداش سکوت رگه های کمی از طنز داشت که برای آن جایزه گرفتم اما تا لحظه ای که خودم را در صفحه تلویزیون و در سریال دودکش ندیدم به شدت استرس داشتم. برایم خیلی مهم بود که تماشاگر من را بپذیرد و توانسته باشم از عهده نقش بر بیایم.



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5
بازدید : 63


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

مطالب مرتبط
دستت را دست کم نگیر ( جالب و خواندنی )
آموزش تصویری آرایش چشم با سایه فیروزه ای
نابغه نقاشی جهان یک دختر ایرانی است +عکس
نفخ شکم را کاهش دهید
عکسهایی از پروانه های خوشگل
شیشه گری فوتی
آداب و رسوم کریسمس در جهان
رنگ ها چگونه روحیه و حال شما را تغییر می دهند؟
پیام رسان جدید TalkRay
جاستین بیبر از دنیای خوانندگی خداحافظی کرد

  • نویسنده : admin
  • یکشنبه 27 مرداد 1392
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir