پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







کشف یک داروی جدید برای ایدز

 

کشف یک داروی جدید برای ایدز

 

در شماره اخیر  PLOS ONEمحققان مرکز تحقیقاتی Helmholtz Zentrum München گزارش نموده اند که عصاره ی شمعدانی Pelargonium sidoides در تحقیقات جدید این گروه امید تازه ای برای درمان ایدز ایجاد نموده است.

 

 Pelargonium sidoides- عصاره ی ریشه ی این گیاه شمعدانی ویروس نوع یک نقص ایمنی انسان (HIV-1) را غیر فعال و از حمله ویروس به سلول های انسان جلوگیری می نماید.

 

دانشمندان موسسه آلمانی هلمهولتز نشان داده اند که عصاره ریشه ی گیاه طبی  Pelargonium sidoides حاوی ترکیبی است که به ذرات HIV-1 حمله می کند و از همانندسازی و تکثیر آن جلوگیری می کند. تیمی به سرپرستی درتر مارکوس هِلفر و پروفسور روث برک-ورنر از مرکز ویروس شناسی و پرفسور فیلیپ اشمیت-کوپلین از واحد تحقیقات بیوژئوشیمی (BGC) تحقیقاتی دقیق بر روی اثرات عصاره ی شمعدانی روی سلول های کشت داده شده آلوده به HIV-1 انجام دادند. این تحقیقات نشان داد که این عصاره ی گیاهی از سلول های خونی و ایمنی در مقابله آلودگی با HIV-1، فراوانترین نوع HIV، محافظت می کند.

 

کشف یک داروی جدید برای ایدز

 

عصاره شمعدانی اتصال ذرات ویروسی به سلول های میزبان را مصدود می نماید و از این رو به طور موثری از حمله ویروس ها به سلول جلوگیری می نماید.آنالیزهای شیمیایی نشان می دهد که اثرات ضد ویروسی عصاره Pelargonium sidoides توسط پلی فنول ها اعمال می گردد. مخلوط پلی فنول استخراج شده از عصاره ی شمعدانی فعالیت ضد HIV-1 را حفظ می کند و حتی سمیت آن برای سلول های از عصاره ی خام کمتر است.

 

ایمنی عصاره شمعدانی طی چندین ارزیابی بالینی به اثبات رسیده است. عصاره شمعدانی در آلمان به عنوان داروی گیاهی مجاز شناخته شده است و برای کاهش علائم برونشیت حاد استفاده می شود.  برک- ورنر سرپرست این تیم تحقیقاتی، بیان می کند که عصاره ی شمعدانی یک ترکیب قابل اعتماد برای توسعه ی اولین داروی گیاهی یا phytomedicine ضد HIV می باشد. عصاره ی شمعدانی به نحوی به HIV-1 حمله و عمل می کند که از همه ی داروهای ضد- HIV مورد استفاده ی بالینی متفاوت است. بنابراین داروی گیاهی بر پایه ی عصاره ی پلارگونیوم می تواند یک مکمل با ارزش برای پایه گذاری درمان های ضد HIV باشد.

 

 

به علاوه عصاره ی شمعدانی، کاندیدای جالبی برای افزایش گزینه های درمانی ضد- HIV برای تنظیم نمودن با منابع محدود است، چرا که تولید آنها راحت است و نیاز به مبرد ندارد. وی افزود: «نتایج مطالعه ی ما و بی خطری تایید شده ی عصاره های شمعدانی، ما را به آزمایش آن بر روی افراد آلوده به HIV-1 در مرحله بعدی مطالعه تشویق می نماید.»

 

کشف یک داروی جدید برای ایدز

 

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از ۳۵ میلیون نفر در جهان آلوده به ویروس HIV اند، و اکثریت با نوع HIV-1. بدون انجام اقدامات درمانی، این ویروس سیستم ایمنی را تخریب نموده و سبب نشانگان نقص ایمنی حاد یا AIDS  می گردد، که یک بیماری تهدید کننده زندگی است. ایدز یکی از ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در جهان است.

 

هدف تحقیقات موسسه Helmholtz Zentrum München پیشرفت روش های نوین برا تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری های رایج است.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 91


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • جمعه 18 بهمن 1392
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir