پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







سریالهایی که در گلدن‌گلوب ۲۰۱۴ حضور دارند

سریالهایی که در گلدن‌گلوب 2014 حضور دارند

سریالهایی که در گلدن‌گلوب ۲۰۱۴ حضور دارند

به قول «آنتونی هاپکینز» که از بزرگ‌ترین بازیگران قرن اخیر سینماست، تماشای سریال «Breaking Bad» ماراتنی است که مثل یک کمدی سیاه شروع می‌شود و بعد به خون، نابودی و جهنم ختم می‌شود. این سریال همچون تراژدی‌های جیکوبی، شکسپیری و یونانی است.

به قول «آنتونی هاپکینز» که از بزرگ‌ترین بازیگران قرن اخیر سینماست، تماشای سریال «Breaking Bad» ماراتنی است که مثل یک کمدی سیاه شروع می‌شود و بعد به خون، نابودی و جهنم ختم می‌شود. این سریال همچون تراژدی‌های جیکوبی، شکسپیری و یونانی است. داستان فیلم در آلباکرک، سرزمین کاکتوس‌های اندک و زمینِ سوخته‌در‌آفتاب می‌گذرد. این سریال که مخاطبان انبوه دارد، هفته پیش‌برنده دو جایزه «امی» از جمله «امی بهترین سریال درام» شد و بسیاری از جوایز دیگر را نیز به خانه برد. این سریال داستان، زندگی یک معلم شیمی را روایت می‌کند که پس از پی‌بردن به بیماری مهلک سرطان، برای تامین هزینه‌های درمان به تولید و فروش موادمخدر روی می‌آورد. حفاظت از دوستان در برابر قاچاقچی‌ها، درونمایه اصلی سریال است.


«شان تی‌کالینز» منتقد «رولینگ استونز» درباره این سریال می‌گوید: «مثل بسیاری از سریال‌های درخشان تلویزیون و نه سریال‌های تقلیدی، این سریال همچنان بسیار مفرح است. سریال شیوه خاص خودش را برای خنداندن ما دارد و از طرفی ما را مدام مجبور می‌کند با استفاده از اطلاعات جدید، اطلاعات قدیمی‌مان را ارزیابی کنیم. این سریال عالی است.» این سریال تاکنون هفت جایزه امی را از آن خود کرده است. از جمله آنها می‌توان به سه جایزه پیاپی بهترین بازیگر نقش اول مردِ مجموعه‌های درام برای «برایان کرانستون» اشاره کرد که با بازی در نقش «والتر وایت» این فرصت تمام‌عیار را داشته تا قدرت بازیگری خود را بعد از مدت‌ها حضور در سینما و تلویزیون به رخ دیگران بکشد. او برای بازی در «Breaking Bad» توانست سه‌سال پیاپی جایزه امی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به دست آورد. این بار هم در گلدن‌گلوب نامزد بهترین بازیگر مرد رئال تلویزیونی شده است. «مت روش» منتقد «تی‌وی گاید» بازی برایان کرنستن در نقش والتر وایت را «مثل همیشه حیرت‌انگیز» توصیف کرد: «سریال  Breaking Bad همچنان حکایتی اخلاقی است درباره اخلاقیات ضربه‌خورده‌ای که نمی‌شود آن را ترمیم کرد. هرجور هم که فکرش را بکنید مرگبارترین ضدقهرمان تلویزیون دارد دچار مشکل می‌شود.

برای او بد است، برای ما خوب.» در آخر اینکه وینس گلیگان، نویسنده این سریال اخیرا اعتراف کرده «به همکارانم نگفتم اما واقعا موقع نوشتن آخرین کلمات فیلمنامه آخرین قسمت، گریه کردم. از آن به بعد هم دیگر گریه نکردم.»

سریال The Good Wife (همسر خوب) در مورد زنی است که همسر سیاستمدارش به زندان افتاده. آلیشیا (قهرمان اصلی داستان) که درس وکالت خوانده اما از سال‌ها بعد از ازدواجش هیچ فعالیت حقوقی نداشته، حالا بعد از ۱۰سال قرار است دوباره برای یک شرکت حقوقی وکالت کند. او که سال‌ها از وکالت فاصله گرفته و به بزرگ‌کردن فرزندان و زندگی به‌عنوان یک زن خانه‌دار خو گرفته است، در محیط کار با استقبال گرمی مواجه نمی‌شود. از طرفی باید صحبت‌های درگوشی همکارانش را در مورد شوهرش تحمل کند و از طرفی دیگر با مشکلات کار تازه مواجه باشد. این سریال را تونی و ریدلی اسکات تهیه کرده‌اند و از سال ۲۰۰۹ تا به امروز تولیدش ادامه داشته است.

دیوید فینچر در اولین پروژه بعد از آخرین فیلم سینمایی‌اش با نام «دختری با خالکوبی اژدها» این‌بار سراغ ساخت یک سریال تلویزیونی رفت. سریالی َبا نام خانه پوشالی (House of Cards) که در ژانر درام و هیجان‌انگیز قرار دارد. نام این سریال به بازی قدیمی اشاره دارد که در آن ورق‌های بازی به‌صورت خانه‌ای چند‌طبقه روی هم قرار می‌گیرند و البته هر لحظه هم احتمال ریختن ورق‌ها وجود دارد. دیوید فینچر به سراغ سریالی رفته است که نسخه قدیمی آن در سال ۱۹۹۰ از تلویزیون پخش شد؛ سریالی که اقتباسی از رمان معروف Michael Dobbs است. این سریال در سال ۱۹۹۰ به‌صورت مینی‌سریال از شبکه BBC انگلستان پخش شد و بسیار موفقیت‌آمیز بود و برنده جایزه امی نیز شد. فرانسیس آندروود، نماینده‌ دموکرات کنگره و مغز متفکری است که در پشت پرده کمپین انتخاباتی رییس‌جمهور جدید «گرت واکر» را هدایت کرده و او را به قدرت رسانده است. گرت پس از انتخاب‌شدن تصمیمش برای سپردن وزارت امورخارجه به آندروود تغییر می‌دهد تا حضور او در کنگره به کنترل بیشتر حزب کمک کند؛ تصمیمی که خشم فرانسیس را در پی دارد و حالا او در فکر انتقام و از هم‌پاشیدن خانه‌ای است که با ورق‌ها ساخته.  رابین رایت (Robin Right) در نقش کلیرآندروود همسر فرانک به ایفای نقش می‌پردازد. رابین رایت که در کارنامه‌اش همکاری با فینچر در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» نیز دیده می‌شود در فیلم‌های موفق دیگری همچون Moneyball و State of Play نیز به نقش‌آفرینی پرداخته و با خوش‌درخشیدن در این سریال نیز نامزد بهترین بازیگر زن در یک سریال تلویزیونی شده است.

کوین اسپیسی Kevin Spacey، بازیگر دیگر این سریال است که با ارایه نقش‌های مثبت و منفی، چهره‌ای کاملا متفاوت و بازی زیرپوستی بسیار لطیفی از خود به نمایش می‌گذارد. وی که اسکار بهترین بازیگر نقش‌دوم را برای بازی در فیلم مظنونین همیشگی و چهارسال بعد نیز اسکار بهترین بازیگر نقش ‌اول مرد را برای ایفای نقش لستر برتهام در فیلم زیبایی‌آمریکایی ربوده است، این بار نامزد بهترین بازیگر مرد در یک سریال تلویزیونی گلدن‌گلوب شده است. همچنین جایزه بهترین کارگردان سریال درام امسال جوایز امی به دیوید فینچر برای «خانه پوشالی» رسید. سریال «دانتن ابی» چند داستان را همزمان روایت می‌کند. ماجرای این مجموعه در عمارت دانتن ابی، محل زندگی زن و شوهری از خاندان اشرافی به القاب ارل و کنتس گرانتهام می‌گذرد. این زوج بزرگان خانواده کراولی هستند و در سریال زندگی آنها، آشنایان و خدمتکاران آنها روایت می‌شود. هر قسمت این سریال یک‌میلیون پوند هزینه داشته است. متن سریال را جولین فلوز نوشته که خودش اشراف‌زاده است و با زیروبم زندگی اشرافی آشنایی کامل دارد. زمان وقوع ماجرای سریال آغاز حکومت پادشاه جورج پنجم و دوسال قبل از آغاز جنگ جهانی اول است. سریال با خبر غرق‌شدن کشتی تایتانیک شروع می‌شود؛ حادثه‌ای که نقشی تعیین‌کننده در تاریخ داشت. موفقیت دیگر «دانتن ابی» جدا از سیل مخاطبان و جوایز متعددی که برده، ورود آن به کتاب رکوردهای جهانی گینس است.

در ویرایش جدید این کتاب نام «دانتن ابی» به‌عنوان «تحسین‌شده‌ترین سریال تلویزیونی از سوی منتقدان» ثبت شده است؛ سریالی که هر قسمت آن در بریتانیا به‌طور میانگین بیش از ۱۰‌میلیون‌نفر و در آمریکا بیش از شش‌میلیون نفر بیننده دارد.

سریال دختران «the girls» یک کمدی ۳۰دقیقه‌ای است و از شبکه HBO پخش می‌شود؛ یک کمدی تلخ از داستان زندگی چهاردختر با خصوصیات اخلاقی مختلف و همچنین نقدی درباره شرایط دختران و زنان در جامعه امروز آمریکاست. این مجموعه تلویزیونی از بعضی‌جهات قابل مقایسه با سریال جنسیت‌وشهر است.

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان این سریال Lena Dunham در نقش هانا دختر پرحرف و در یک کلام دیوانه‌ای است که دوست دارد نویسنده شود اما سربار دوستان خود است. وی نامزد بهترین بازیگر زن در یک سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی گلدن‌گلوب شده است.   یکی از سریال‌های پرطرفدار آمریکایی که از سال ۲۰۰۷ شروع به پخش از شبکه CBS آمریکا کرده، سریال نظریه بیگ‌بنگ (The Big Bang Theory) است. از همان فصل اول، محبوبیت این سریال‌رو به گسترش گذاشت. داستان زندگی چهارجوان فیزیکدانی است که در دانشگاهی به‌عنوان محقق کار می‌کنند. تمام فکر این چهارنفر، تکنولوژی، فیلم‌های علمی-‌تخیلی، کتاب‌های کمیک، بازی‌های کامپیوتری و اختراع دستگاه‌های عجیب‌وغریب است. اما با وجود اینکه این گروه ادعا می‌کنند چیزی در دنیا نیست که از آن بی‌اطلاع باشند، از بخش مهمی از زندگی، هیچ چیزی نمی‌دانند: روابط و هوش اجتماعی. از بین این چهار دوست، شلدن محبوب‌ترین شخصیت سریال است که در ابتدا قرار نبود شخصیت اول باشد، اما پدیده‌ای به نام جیم پرسونز که برای ایفای این نقش امسال برنده جایزه امی شده، با بازی خارق‌العاده‌اش کاری کرد که در فصل دوم علنا داستان‌ها برپایه او نوشته شود.

انسانی به‌شدت باهوش، خاص و وسواسی که به‌قول خودش سخت‌ترین کار زندگی‌اش تحمل آدم‌های معمولی دوروبرش است. شلدن جوان‌ترین عضو دانشگاهش با مدرک PHD است که از بچگی عاشق فیزیک بوده و در ۱۲سالگی بعد از ساخت موفقیت‌آمیز دستگاه CatScan خودش در خانه، به‌خاطر سوختگی با تشعشع ماه‌ها در بیمارستان بستری بوده است، اما او در روابط اجتماعی و فهم معانی طعنه‌ها و کنایه‌ها مشکل دارد. جیم پارسونز که امسال برای سومین‌بار برای سریال «نظریه انفجار بزرگ» برنده جایزه امی بهترین بازیگر مرد سریال کمدی شده، این‌بار هم نامزد بهترین بازیگر مرد سریال کمدی گلدن‌گلوب شده است.  کمدی خانواده امروزی (modern family) روایتگر زندگی مدرن مردم آمریکاست؛ یک کمدی که داستان یک خانواده بزرگ را روایت می‌کند. راز موفقیت خانواده مدرن شخصیت‌های متعدد با شخصیت‌پردازی درست و با توجه به تناقض‌های انسانی آنهاست. سریال خانواده مدرن امسال نیز همانند چهارسال گذشته جوایز تلویزیونی امی را درو کرد. لیزا چولودنکو (Lisa Cholodenko) کارگردان این سریال درباره این سریال می‌گوید: «سعی کرده‌ایم خانواده‌‌ای را به تصویر بکشیم که با دیگر خانواده‌ها متفاوت باشد زیرا به نظر می‌رسد خانواده‌ها در حال تغییر هستند.» در این سریال تلویزیونی سه‌خانواده که از قشر نسبتا مرفه آمریکا هستند با روابط خانوادگی، به یکدیگر مربوط شده و داستان زندگی آنها به‌صورت طنز به تصویر کشیده می‌شود.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 86


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

مطالب مرتبط
انصراف طناز طباطبایی از فیلم هلن بخاطر عارضه مغزی مادرش
سریال های ماه محرم 94 شبکه های سیما
عکس های جدید شیما محمدی بازیگر سریال شاهگوش
بازگشت جواد رضویان؛ با کسی شوخی ندارم!
طناز طباطبایی در فیلم پنجاه قدم آخر +عکس
عکس و داستان سریال باغ سرهنگ
عکسهای پشت صحنه سریال خواب بلند
عکسهای فیلم آرایش غلیظ
پوستر فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲
حدیث فولادوند در نقش همسر شاه +عکس

  • نویسنده : admin
  • پنجشنبه 19 دی 1392
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir