پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







هشت قدم به‌سوی تغییر مثبت

هشت قدم به‌سوی تغییر مثبت

اگر یک پری بتواند آرزوی شما را برآورده کند، چه آرزویی خواهید کرد؟ جوابش معمولا مربوط به ایجاد تغییری لازم در زندگی است که می‌تواند مالی، حرفه‌ای، رابطه‌ای، معنوی، جسمی، روحی یا عاطفی باشد. موضوعش هرچه که باشد، بدون کمک پری هم تغییرش ممکن است.

تغییر می‌تواند مثبت یا منفی باشد. تغییر مثبت معمولا نیازمند قصد و تمرکز است اما تغییر منفی اغلب یک نتیجه نامطلوب و ناخواسته است. برای تغییری سازنده این راهکارها را بکار گیرید:

  1. تغییر واقعی با شناخت یک مشکل شروع می‌شود. این اگاهی می‌تواند از مداخله‌گرهای بیرونی ناشی شود، یک پیامد منفی یا ناخواسته یا یک جدال درونی و شخصی. گاهی تائید و پذیرش یک مشکل، نیاز به تشریفات روزانه دارد. درغیر این صورت، فرد ممکن است مشکل را دست‌کم گرفته و به عادات قدیمی برگردد.
  2. تازمانی‌که فرد مسئولیت مشکل را نپذیرد، تغییری بوجود نخواهد آمد. سرزنش دیگران بابت یک وضعیت موجود او را به جلو نخواهد برد بلکه بدون پیشرفت خاصی در همان وضعیت باقی می‌ماند. حتی میزان اندکی از مسئولیت پذیری هم در پیشرفت موثر است.
  3. برای آغاز پروسه تغییر، با برگشتن به سمت نتیجه مطلوب، انگیزه‌اش را پیدا کنید. تغییرات درست در زمان تصور و رویاپردازی تاثیر این تغییر ایجاد می‌شوند.
  4. همه چیز با برداشتن اولین قدم شروع می‌شود. برای بعضی از افراد اولین قدم، سخت‌ترین قسمت این پروسه است. برای بعضی‌دیگر هم ادامه مسیر و پایبند ماندن، دشوارتر است. برداشتن گام‌های واقع‌گرایانه و قابل سنجش برای حرک به جلو در مسیر مثبت ضروری می‌باشد.
  5. زمان‌هایی خواهد بود که خودسازمانی کافی نیست. یک سیستم پشتیبانی قوی که در زمان لازم کمک و یاری دهد بسیار مفید است. حتی بهتر است این افراد تجربه مشابهی را داشته باشند و بتوانند در این فرایند همدلی نمایند.
  6. درطول دوره تغییر، ایده خوبی است که گاهی توقف کرده و پیشرفت مورد ارزیابی قرار گیرد. تغییر صرف بدون ارزیابی می‌تواند موجب بروز مشکلی بدتر شود. این تغییر، فعالیتی روزمره نیست بلکه بهتر است هفتگی یا ماهانه صورت گیرد تا تصویر بزرگ‌تری حاصل شود.
  7. بسته به پیشرفت لازم است نحوه کار تعدیل و تنظیم شود. از کمک دیگران درصورت لزوم، برای ارزیابی بهتر مراحل پیشرفت و تصحیح رفتار آینده استفاده کنید. گاهی تغییرات اندک در مسیر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.
  8. وقتی نقطه عطفی حاصل می‌شود، موفقیت‌تان را تحسین کنید. جشن گرفتن پیروزی‌ها در طول مسیر، ماندن در ادامه راه را لذت‌بخش‌تر می‌نماید.

برای کسب بهترین نتایج، این راهکارها را در زمان خاصی فقط در یک مورد خاص بکار ببرید. سعی برای ایجاد تغییرات زیاد در یک زمان می‌تواند به‌جای نتایج ماندگار، موجب تسلیم شدن دربرابر نتایج موقتی شود.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 96


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
icon برچسب ها : هشت قدم به‌سوی تغییر مثبت , تغییر , تغییر مثبت , هشت قدم در تغییر , هشت قدم در تغییر مثبت , راهکارهای تغییر مثبت , روش تغییر مثبت , روند مثبت تغییرات ,

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • یکشنبه 17 آبان 1394
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir