پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







راهکارهای تقویت قدرت مغز در بزرگسالان

راهکارهای تقویت قدرت مغز در بزرگسالان

فهم و درک ما از شیوه عملکرد مغز براساس میزان سلول‌ها همیشه درحال تحول است، مثلا مفهوم عصب‌زایی. تقریبا 20 سال پیش، تصور کلی براین بود که وقتی مغز فرد به تکامل و بلوغ می‌رسد، دیگر نمی‌تواند دستخوش فرایند عصب‌زایی شود؛ تولید سلول‌های جدید مغزی.

بااین‌حال، حالا ما به سادگی می‌دانیم که این درست نیست؛ حتی مغز بزرگسال هم می‌تواند عصب‌زایی داشته باشد و در حقیقت، راه‌های طبیعی گوناگونی برای کمک به این فرایند و بهبود عملکرد ادراکی به‌طور همزمان وجود دارد.

در اینجا چند متد برای بهبود عصب‌زایی در مغزتان را ارائه می‌دهیم:

  1. ورزش

ممکن است کلیشه‌ای به‌نظر برسد اما ورزش واقعا برای مغز خوب است. ورزش شدید و درست تا اندازه قابل توجهی میزان فرارسان‌های عصبی را که به‌عنوان فاکتور عصب‌گرای ناشی از مغز شناخته می‌شوند بالا می‌برد، که به ارتقاء تولید سلول‌های جدید مغزی کمک می‌نماید.

ورزش همچنین میزان استرس را کم می‌کند، که موجب کاهش تولید هورمون استرس یا همان کورتیزول می‌شود، این هورمون موجب مرگ زودرس سلول‌های مغزی می‌گردد.

  1. مدیتیشن

لازم نیست فرد مذهبی یا حتی معنوی باشید تا از فواید مدیتیشن یا ورزش‌های فکری بهره‌مند شوید. شواهد روزافزونی وجود دارد که ثابت می‌کند ورزش‌های فکری و مدیتیشن می‌تواند استرس را کم کرده و به افزایش چگالی سلول‌های خاکستری در بخش‌های مختلف مغز کمک نماید، مثلا در هیپوکامپوس.

  1. تغذیه

شاید واضح به‌نظر برسد، اما امروزه بسیاری از افراد برای تغذیه سالم و متعادل در جدالند. زیرا مغز شما از حدودا 60 درصد چربی تشکیل شده و مهم است که چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل و روغن زیتون همراه با مقادیر فراوانی ازاسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید، که در ماهی و غذاهای دریایی یافت می‌شود. این مواد مغذی در کمک به مغز برای تولید سلول‌های جدید کاملا ضروری هستند.

  1. خواب

کمبود خواب می‌تواند عصب‌زایی هیپوکامپال را کم کند و منجر به اختلال هورمونی شده و مغزتان با تولید ضایعات مختل شود. به‌عبارتی دیگر، کمبود خواب، توانایی مغزتان برای تولید سلول‌های جدید را ازکار می‌اندازد.

5. نورخورشید

عامل دیگری در سبک زندگی که باعث عصب‌زایی می‌شود، استفاده از نورخورشید است. ویتامین D که ما از نورخورشید می‌گیریم، میزان فرارسان‌های عصبی را افزایش می‌دهد، پس در ماه‌های تابستان حداقل 10 تا 15 دقیقه هر روز آفتاب بگیرید.

6. رابطه جنسی

ودر آخر، رابطه جنسی؛ بله رابطه جنسی! فعالیت منظم جنسی می‌تواند به کاهش استرس کمک کرده و میزان فرستنده‌ها و هورمون‌های “حال خوب” را افزایش دهد و منجر به بهبود عصب‌زایی در بزرگسالی شود.

حرف آخر

با مسلح شدن به این عوامل در سبک زندگی که به ارتقاء عصب‌زایی کمک می‌کنند، دیگر دلیلی وجود ندارد که سالخوردگی لزوما به‌معنی کاهش عملکرد ادراکی باشد. بسیاری از اشخاص که فعال می‌مانند، درست غذا می‌خورند و در فعالیت‌های سالم زندگی شرکت می‌کنند، در سالخوردگی عملکرد ادارکی قوی دارند.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 52


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
icon برچسب ها : راهکارهای تقویت قدرت مغز در بزرگسالان , تقویت مغز , تقویت مغز در بزرگسالان , راه های تقویت مغز , چگونه مغز خود را تقویت کنیم , روش های تقویت مغز ,

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • دوشنبه 27 مهر 1394
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir