پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







پنج چیزی که والدین نباید نگران آنها باشند

پنج چیزی که والدین نباید نگران آنها باشند

 

Loving-family

این روزها پدر و مادرها چیزهای فراوانی برای نگرانی دارند. هرچند مراقبت و رسیدگی به زندگی کودک و توجه به فعالیت‌ها و عادات او مهم است، اما توجه زیاد و مراقبت مداوم بیشتر به ضرر کودک است تا به نفع او. طبق تحقیقی از Brigham Young University,، شیوه مراقبت هلیکوپتری، که شامل حل مسائل، برطرف کردن مغایرت‌ها، و تصمیم‌گیری برای کودک می‌شود، منجر به اعتماد بنفس ضعیف و رفتارهای پرخطر در سالهای بعد خواهد شد. برای ساده کردن قوانین درخانه حاضرید؟ در اینجا پنج موردی را که دیگر لازم نیست زیاد نگرانشان باشید می‌آوریم:

  1. بالا رفتن از درخت بلند حیاط پشتی

تحقیقات جدید در دانشگاه فلوریدای شمالی، پیشنهاد می‌کنند که بالارفتن از درخت می‌تواند حافظه فعال را تقویت نماید؛ که موجب عملکرد بهتر در مدرسه و ورزش می‌شود. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز پیش از این به نتیجه مشابهی رسیده بود: “بازی‌های مخاطره آمیز بیرون خانه” ، مانند بالا رفتن از درخت (با امنیت)، تاثیرات مثبت روی سلامتی و رشد اجتماعی بچه‌ها دارد. به گفته محققان، این فعالیت‌ها به کودکان اجازه می‌دهد درمورد احتمال خطر چیزهایی یاد گرفته و محدودیت‌های خود را بشناسند. نه این‌که شما باید به نیت سلامتی، کودک‌تان را تشویق به خطر کردن کنید، اما کمی بازی ماجراجویانه و بی‌پروا در حیاط خانه می‌تواند در درازمدت به نفع‌شان باشد.

  1. طبیعت ناآرام بچه‌ها

اگر کودک شما مبتلا به اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی است، اجازه دهید وول بخورد و جنب و جوش داشته باشد. تحقیقی که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده نشان می‌دهد کمی تحرک بیشتر، به تمرکز بچه‌ها کمک کرده و عملکرد ادارک و شناخت را بهتر می‌کند. اگر نمی‌توانند ساکت بنشینند، نیازی نیست نگران باشید.

  1. زیاد تلویزیون تماشا کردن

هشدار: تلویزیون می‌تواند یک برنامه آموزشی باشد. پژوهشی از دانشگاه مریلند دریافته، زمانی که صرف تماشای برنامه Sesame Street می‌شده، به اندازه زمانی که در یک کلاس پیش‌دبستانی سپری می‌شده، آموزند بوده، و بچه‌های سنین پیش‌دبستانی که شوهای تلویزیونی تماشا می‌کرده‌اند، عملکرد بهتری در مدرسه داشتند.( مجموعه برنامه های Sesame Street برنامه‌ای آموزشی و سرگرمی برای کودکان است که محتویات آموزشی خود را با کمک عروسک‌های متعدد برنامه به کودکان انتقال می دهد.)

براساس تحقیقات پیشین، اگر این شوهای تلویزیونی، اخلاقی بوده و با الگوهای مثبت ارائه شوند، کمی وقت صرف کردن پای تلویزیون به آنها آسیبی نمی‌رساند.

  1. جنگ و دعوا با خواهر و برادر

هرچند زندگی درفضای بدون جنگ و درگیری خانه، مطلوب و ایده‌آل است اما پژوهشی از دانشگاه ایلینویز نشان داده بگومگو میان خواهر و برادرها، فوایدی برای بچه‌ها و والدین دارد. برای بچه‌ها، حل و فصل کردن دعوا می‌تواند به یادگیری مذاکره و سازش کمک کند. مادرها هم اگر به بچه‌ها در رفع اختلافات کمک کنند، بهتر می‌توانند هیجانات خودشان را درموقعیت‌های استرس‌برانگیز مدیریت و کنترل نمایند.

  1. نافرمانی مداوم

بله، شما باید به کودک‌تان تابعیت از قوانین و احترام به بزرگ‌تر را تعلیم دهید، اما تحقیقی جدید که نتایجش در Developmental Psychology منتشر شده می‌گوید، اگر با دید مثبت به قضیه نگاه کنیم، بچه‌های نافرمان، بعدها در زندگی به درآمدهای بالاتری دست پیدا خواهند کرد. بنابراین شاید از دستور شما سرپیچی کنند، اما روزی می‌رسد که از شما حمایت کنند.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 124


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
icon برچسب ها : نگرانی , نگرانی والدین , والدین نگران نباشند , نافرمانی کودکان , دعوای کودکان با خواهر و برادرشان , تماشای زیاد تلوزیون بچه ها ,

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • پنجشنبه 22 مرداد 1394
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir