پیغام مدیر سایت

سلام دوست من به سایت رها یوزفول خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







جنبه منفی کمال‌گرا بودن

تحقیقات نشان می‌دهد، علاقه‌مند بودن به کمال‌گرایی ممکن است منجر به استرس، فرسودگی شغلی و مشکلات بالقوه برای سلامتی شود. “گرایشات کمال‎‌گرایانه موجب ترس و تردید در عملکردهای شخصی می‌شود و زمانی که فرد بدبین شده و دست از این توجهات و گرایشات می‌کشد، استرس مربوط به فرسودگی شغلی به سراغش می آید. کمال‌گرایی همچنین می‌تواند مداخله کرده و چیره شدن بر شکست‌ها و ناکامی‌ها را دشوار کند چون برای یک کمال‌گرا، هر اشتباهی مانند یک فاجعه جلوه می‌کند.

دراین پژوهش که درمورد رابطه کمال‌گرایی و فرسودگی شغلی صورت گرفته، محققان نتایج بدست آمده از 43 مطالعه پیشین را که دربیست سال گذشته انجام شده‌بود، تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد، علاقه و توجه به کمال‌گرایی می‌تواند برای موفقیت شغلی، دانشگاهی یا درانواع بازی‌ها، اختلال برانگیز باشد. یافته‌ها نشان دادند ” گرایشات کمال‌گرایانه ” شدیدترین تاثیرات منفی را درارتباط با فرسودگی شغلی در محل کار دارند، دلیلش هم احتمالا این است که افراد در زمینه‌های آموزشی و ورزشی، از حمایت‌های اجتماعی بیشتر و اهداف روشن‌تری برخوردارند..

یک دانشجو می‌تواند بابت پشتکارجدی‌اش، با نمره بالایی که کسب می‌کند پاداش بگیرد، یا یک تنیس‌باز می‌تواند برنده یک مسابقه بزرگ باشد، اما عملکرد یک فروشنده در محل کار ممکن است تشخیص داده نشده و پاداشی تعلق نگیرد، که همین باعث بدبینی و فرسودگی شغلی می‌گردد. افراد باید یاد بگیرند که عقاید نامعقول‌شان را به چالش بکشند که مبنای توجهات کمال‌گرایانه با تعیین اهداف واقع‌گرایانه است، همه باید شکست را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری بپذیرند و بعداز شکست، خودشان را ببخشند. ایجاد فضاهایی که درآن خلاقیت، تلاش و ثبات قدم ارزشمند دانسته می‌شود، می‌تواند مفید و موثر باشد. نتایج این تحقیق در journal Personality and Social Psychology Review منتشر شده است.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
بازدید : 115


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار دادن کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
icon برچسب ها : جنبه منفی کمال‌گرا بودن , کمال گرایی , نکات منفی کمال گرایی , بدی های کمال گرایی , استرس , فرسودگی شغلی , کمال گرایی و استرس , کمال گرایی و فرسودگی شغلی , مشکلات کمال گرایی ,

مطالب مرتبط
فال روزانه 13 فروردین 99
پشتیبان‌گیری از واتس اپ در فضای ابری گوگل
هیچ شخصی حق خروج از شهر خود را ندارد
آموزش طرز تهیه فالوده خانگی فوق العاده خوشمزه و مجلسی در خانه
مهدی طارمی از بازی الهلال محروم است
درسال 96 چه اتفاقی برای بازار مسکن می‌افتد؟
طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه و ترد
رنگ سال 2017 و رنگ سال 1396 چیست ؟
بازی جذاب تلگرامی
پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

  • نویسنده : admin
  • دوشنبه 12 مرداد 1394
  • نظرات (0)
  • ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش



    Redesigned By : Ghaleb-Weblog.ir